Tvåa i en placeringstävling som pågick i 23 år
Tvåa efter legenden Björn Davegårdh i en placeringstävling som startade i Expressen 2002 och tydligen gick i mål i höstas. Inte illa pinkat av en trähäst, kan man kanske säga. I slutet av 1990-talet och början av 2000-talet blev jag rätt ofta tillfrågad av andra medier om aktie- och fondtips. Det hörde liksom till jobbet som chefredaktör (och ägare) till tidningen Sparöversikt. Jag var också inbjuden till en och annan placeringstävling där motståndet bestod av ett gäng fondförvaltare och jag klarade mig oftast bra. Men det är länge sen nu. Därför var det med rätt blandade känslor som jag tog del av en uppföljning av de aktieråd som jag och fyra andra ”experter” gav i Expressen 2002. Uppföljningen är gjord av Daniel investerar och finns på hans blogg: https://danielinvesterar.blogspot.com/2025/10/del-4-vilken-expressen-expert-var-bast.html Det är rätt kul läsning och han landar i några intressanta slutsatser, bland annat att snittet för våra aktieråd hamnar rätt...