Fortsatt kolmörkt för Fagerhult
Efter belysningsföretaget Fagerhults vinstvarning var förväntningarna lågt ställda på kvartalsrapporten, men när den presenterades var den trots det sämre än väntat. Det krävs inte mycket i form av förbättringar för att Fagerhults-aktien ska vara köpvärd. Men idag kan jag inte se några tecken på att det är på väg att vända. Aktien är ner 85 procent sedan all-time-high 2017 och den resa som Fagerhult gjort sedan dess kan knappast beskrivas som något annat än ett haveri. Fagerhult kom med en vinstvarning någon vecka före rapporten för det första kvartalet. Vinstvarningen skickade ned aktien närmare 25 procent. Men när kvartalsrapporten väl presenterades den 4 maj var den faktiskt ännu sämre än vad åtminstone jag trott. Och jag verkar inte ha varit ensam om den reaktionen, eftersom aktien fallit ytterligare sex procent sedan dess. När jag skriver det här står aktien i 19:70 kr. Det betyder att aktien sjunkit runt 85 procent sedan toppnivåerna på strax över 120 kr kring mitten ...