Tvåa i en placeringstävling som pågick i 23 år
Tvåa efter legenden Björn Davegårdh i en placeringstävling som startade i Expressen 2002 och tydligen gick i mål i höstas. Inte illa pinkat av en trähäst, kan man kanske säga.
Uppföljningen är gjord av Daniel investerar och finns på hans blogg:
https://danielinvesterar.blogspot.com/2025/10/del-4-vilken-expressen-expert-var-bast.html
Det är rätt kul läsning och han landar i några intressanta slutsatser, bland annat att snittet för våra aktieråd hamnar rätt nära index. Sen kan man alltid ha invändningar mot metod och att det kanske inte var på 23 års sikt som vi gav våra tips. Men strunt i det. Jag tycker att det är kul att jag ledde tävlingen de första 7-8 åren och tidvis med rätt stor marginal. Från 2010 blev det en rätt tuff kamp om förstaplatsen mot en legendarisk aktieman som Björn Davegårdh (Börsveckan mm) och att gå i mål som tvåa på 22 poäng mot hans 24 känns närmast som en ära.


Kommentarer
Skicka en kommentar